ITS heeft geïnvesteerd in een upgrade van de Servicedesk. Nieuw aangestelde coördinator Maarten Schuller werkt al ruim twintig jaar bij ITS en zag het aantal vragen tijdens de periodes van afstandsonderwijs groeien: ‘We staan graag voor u klaar! Ik heb er zin in!’
Behalve het aanstellen van een coördinator is er nu een grotere bezetting van de ITS Servicedesk, een vast team. Hierdoor wordt de wachttijd voor klanten zoveel mogelijk beperkt. Maarten: ‘We hebben nu zes man aan de Servicedesk, drie man voor telefonische aanvragen en drie man voor meldingen online. Met een groter team kunnen we klanten sneller helpen, maar dat vraagt ook aansturing. Ik ben zelf meewerkend voorman, wat ik alleen maar leuk vind. Zo houd je ‘feeling’ met wat er speelt bij klanten en dat stelt hen gerust.’
Maarten is gepokt en gemazeld en een specialist in allerhande ICT-vraagstukken. Tijdens de coronaperiode groeide het aantal vragen, met name inzake afstandsonderwijs en digitale vergaderoplossingen. Het vroeg een andere aanpak van ITS. De verbetering van de zelfserviceportal is dan ook een deel van de kwaliteitsverbetering die gedaan is. Maarten: ‘We hebben ook een opleidingstraject ingezet voor Servicedeskmedewerkers, om het technisch niveau nog verder omhoog te krijgen. Verder zijn trendsignalering en rapportage van belang om onze kwaliteit continu te verbeteren.’
Om onze klanten snel weer op weg te helpen heeft ITS verschillende manieren om hulp te bieden. Als u een melding aanmaakt via de portal, komt uw melding het snelste bij onze (nu veel thuiswerkende) servicedesk-medewerkers terecht. U heeft een storing of komt er technisch niet uit met uw computer? Bel de Servicedesk van ITS IT-services: 070 301 800 0.
Wij nemen op afstand uw computer tijdelijk over en komen zo nodig naar uw locatie toe. Via de selfserviceportal vinden klanten voor kleine problemen vaak direct een oplossing. Komt u er niet uit? Dan staat ITS voor u klaar. Zo kunt u weer zorgeloos verder met uw werk.